خدمات مالی
- شبکه و امنیت
- پورستاری
- 12 دقیقه
خدمات مالی چیست؟
خدمات مالی اصطلاحی است که برای اشاره به خدمات ارائه شده توسط بازار مالی استفاده می شود. خدمات مالی همچنین اصطلاحی است که برای توصیف سازمان هایی استفاده می شود که با مدیریت پول سروکار دارند. به عنوان مثال می توان به بانک ها، بانک های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه و کارگزاری های سهام اشاره کرد.
اینها انواع شرکت هایی هستند که بازار را تشکیل می دهند و انواع خدمات مرتبط با پول و سرمایه گذاری را ارائه می دهند. خدمات مالی بزرگترین منبع بازار در جهان از نظر درآمد است.
تعریف خدمات مالی همچنین میتواند به عنوان هر خدمات یا محصولی با ماهیت مالی که حوزه مورد بحث است، یا توسط اقداماتی اداره میشود که توسط یک طرف یا توسط یک نهاد عمومی که اختیار نظارتی را اعمال میکند، اداره میشود.
خدمات مالی چیست؟
آشنایی با خدمات مالی
IFrame
خدمات مالی عموماً به حوزه سپردهگیری، وام و خدمات سرمایهگذاری محدود نمیشود، بلکه در زمینههای بیمه، املاک، خدمات امانی و نمایندگی، اوراق بهادار و همه اشکال واسطه گری مالی یا بازار از جمله توزیع محصولات مالی مربوط میشود.
سازمانهای خدمات مالی با پیشزمینه ریسک شدید، بازار و فشارهای نظارتی، در تلاش برای رشد و ارتقای ارزش سهامداران خود هستند.
با تلاش سازمان های خدمات مالی برای نوآوری و کارآفرینی بیشتر، جنگ برای استعدادها تشدید می شود. با پیچیده تر شدن محصولات، نامطمئن تر شدن سازمان ها و محیط کسب و کار، ریسک ها افزایش می یابد.
در عین حال، مقررات نقطه برجسته در دسترس فشار عمومی و دولت برای بهبود برتری، شفافیت و پاسخگویی است.
شرکت خدمات مالی و حسابداری داراکو بیان می دارد که در این محیط، برندگان شرکتهایی خواهند بود که میتوانند چالشها را به فرصتهایی برای ایجاد روابط قویتر و پایدارتر با مشتری تبدیل کنند، کارایی فرآیند خود را تقویت کنند، استعداد و خلاقیت خود را باز کنند، از فرآیندهای مدیریت ریسک بهبودیافته برای ارائه بازدهی پایدارتر و استفاده از خواستههای نظارتی استفاده شده استفاده کنند. به عنوان یک کاتالیزور برای تقویت تجارت و افزایش اعتماد بازار.
شرکت خدمات مالی چیست؟
یک شرکت خدمات مالی نیروگاه حمایت اقتصادی است که طیفی از خدمات را از مدیریت دارایی ها تا ارائه وام و بیمه ارائه می دهد. آنها معماران پشت رشد ثروت، مدیریت ریسک و ثبات مالی برای افراد و مشاغل هستند.
شرکت خدمات مالی شرکتی است که مدیریت، سرمایه گذاری، مبادله یا نگهداری پول از طرف مشتریان را انجام می دهد. بسیاری از انواع شرکت ها را می توان در خدمات مالی در نظر گرفت، از جمله بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های مدیریت دارایی و غیره. با پیچیدهتر شدن پول و امور مالی، تعداد فزایندهای از فعالیتها و شرکتها وجود دارد که یک شرکت خدمات مالی میتواند در آن شرکت کند.
انواع امور مالی
افراد، مشاغل و نهادهای دولتی همگی برای فعالیت به بودجه نیاز دارند. بنابراین، حوزه مالی شامل سه زیرمجموعه اصلی است:
امور مالی شخصی
امور مالی شرکتی
مالیه عمومی (دولتی).
1. امور مالی شخصی
امور مالی شخصی مختص موقعیت و فعالیت یک فرد است. بنابراین، استراتژیهای مالی مرتبط تا حد زیادی به درآمد، نیازهای زندگی، اهداف و خواستههای افراد بستگی دارد. برنامه ریزی مالی شامل تجزیه و تحلیل موقعیت مالی فعلی افراد برای تدوین استراتژی هایی برای نیازهای آتی در چارچوب محدودیت های مالی است.
به عنوان مثال، افراد باید برای بازنشستگی پس انداز کنند. این امر مستلزم پس انداز یا سرمایه گذاری کافی در طول زندگی کاری آنها برای تأمین بودجه برنامه های بلندمدت آنها است. این نوع تصمیمات مدیریت مالی در حوزه مالی شخصی قرار می گیرد.
امور مالی شخصی طیف وسیعی از فعالیت ها، از جمله استفاده یا خرید محصولات مالی مانند کارت های اعتباری، بیمه، وام مسکن و انواع مختلف سرمایه گذاری را پوشش می دهد.
2. امور مالی شرکت
امور مالی شرکتی به فعالیت های مالی مرتبط با اداره یک شرکت اطلاق می شود. یک بخش یا بخش معمولاً برای نظارت بر آن فعالیت های مالی ایجاد می شود.
به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ ممکن است تصمیم بگیرد که آیا از طریق انتشار اوراق قرضه یا عرضه سهام، وجوه اضافی جمع آوری کند. بانک های سرمایه گذاری ممکن است در مورد چنین ملاحظاتی به شرکت مشاوره داده و به آن کمک کنند تا اوراق بهادار را عرضه کند.
استارتآپها ممکن است از سرمایهگذاران فرشته یا سرمایهگذاران خطرپذیر در ازای درصدی از مالکیت، سرمایه دریافت کنند. اگر شرکتی شکوفا شود و تصمیم به عرضه عمومی داشته باشد، سهام خود را در بورس اوراق بهادار از طریق عرضه اولیه عمومی (IPO) منتشر می کند تا وجه نقد جذب کند. در موارد دیگر، برای بودجه بندی مناسب و مؤثر سرمایه، یک شرکت با اهداف رشد ممکن است نیاز داشته باشد تصمیم بگیرد که کدام پروژه ها را تامین مالی کند و کدام پروژه را متوقف کند.
همه این نوع تصمیمات در حوزه مالی شرکت ها قرار می گیرند.
3. مالیه عمومی
مالیه عمومی شامل مالیات، هزینه، بودجه و سیاستهای صدور بدهی است که بر نحوه پرداخت دولت برای خدماتی که به مردم ارائه میکند تأثیر میگذارد. بخشی از سیاست مالی است.
حساب مال با بهره گیری از علم روز و تجارب بسیار خود در امور مالی می توانند شرکت ها و اشخاص را راهنمایی کنند.
بررسی نیازهای کسب و کار ها در زمینه خدمات مالی می تواند خدمات ذیل را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار شرکت ها و مشاغل قرار دهد که تماما باعث ایجاد تصمیم گیری های بهینه در روند رو به رشد کسب و کار می گردد.
تهیه داشبورد های مالی و مدیریتی
داشبورد های مالی به منظور اطلاع رسانی مدیریت از وضعیت فعلی کسب و کار و پیش بینی های آینده است. اگر مدیران شرکت ها بخواهند که در زمان های گوناگون به اطلاعات جامع و داشبوردی دسترسی داشته باشند داشبوردهای مالی و مدیریتی بهترین گزینه برای آنها است که در غالب اکسل و شخصی سازی شده در اختیار کسب و کارها قرار می گیرد و نیاز مدیریت را برای تصمیم گیری ها بهبود می بخشد.
مدل سازی مالی
مدل سازی مالی ابزاری برای درک و انجام تجزیه و تحلیل بر روی یک کسب و کار اساسی برای هدایت تصمیم گیری است که اغلب در اکسل ساخته می شود. مدل سازی مالی در تعیین ارزش آتی سرمایه گذاری های انجام شده و همینطور در برنامه ریزی مالی تاثیر بسزایی دارد.
مدلسازی مالی ابزاری است برای تجزیه و تحلیل عملکرد تاریخی یک شرکت خاص و دادههای بازار مربوطه در مورد شرکتهای قابل مقایسه که در همان صنعت (یا مجاور) فعالیت میکنند تا عملکرد مالی آن را پیشبینی کند.
با پیشبینی عملکرد مالی و عملیاتی یک شرکت (یا پروژه)، مدلهای مالی برای موارد استفاده مختلف عملی هستند و تصمیمگیری را راهنمایی میکنند، از جمله در زمینه انجام یک ارزیابی یا تجزیه و تحلیل بودجه سرمایه.
لیست زیر شامل ده مدل برتر از رایج ترین مدل های مالی است:
3-مدل صورتحساب (صورت سود، صورت جریان وجوه نقد، ترازنامه)
تجزیه و تحلیل جریان نقدی با تخفیف (مدل DCF)
تجزیه و تحلیل شرکت قابل مقایسه (مدل Comps Trading)
تجزیه و تحلیل تراکنش های پیشین (مدل تراکنش ها)
مدل ادغام (M&A افزایش/رقیق سازی)
مدل خرید اهرمی (LBO).
مدل عرضه اولیه عمومی (IPO).
مدل مجموع قطعات (ارزیابی SOTP)
مدل بودجه ریزی سرمایه (مدل سرمایه گذاری)
مدل وام دهنده (تحلیل ریسک اعتباری)
شرکت خدمات مالی داراکو با بهره گیری از متخصصان خود در این زمینه می توانند شما را در رسیدن به اهداف مالی خود یاری دهند.
بررسی نسبت های مالی
نسبت های مالی محاسباتی اساسی با استفاده از داده های کمی از صورت های مالی یک شرکت هستند. آنها برای دریافت بینش و اطلاعات مهم در مورد عملکرد، سودآوری و سلامت مالی شرکت استفاده می شوند.
نسبتهای مالی رایج از ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان نقدی شرکت میآیند. کسب و کارها از نسبت های مالی برای تعیین نقدینگی، تمرکز بدهی، رشد، سودآوری و ارزش بازار استفاده می کنند.
چرا نسبت های مالی اینقدر مهم هستند؟
نسبت های مالی گاهی اوقات به عنوان نسبت های حسابداری یا نسبت های مالی نامیده می شود. این نسبت ها برای ارزیابی اینکه چگونه یک شرکت با استفاده از هزینه ها و دارایی های تجاری در یک دوره معین درآمد و سود ایجاد می کند، مهم هستند. ذینفعان داخلی و خارجی از نسبت های مالی برای تجزیه و تحلیل رقبا، ارزش گذاری بازار، محک زدن و مدیریت عملکرد استفاده می کنند.
نسبت های مالی در داخل یک کسب و کار :
برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری
برای محاسبه حاشیه سود
ارزیابی کارایی یک شرکت و نحوه تخصیص هزینه ها
تعیین میزان بدهی برای تأمین مالی عملیات
شناسایی روند سودآوری
برای مدیریت سرمایه در گردش و نیازهای مالی کوتاه مدت
شناسایی تنگناهای عملیاتی و ارزیابی سیستم های مدیریت موجودی
برای سنجش توانایی شرکت در تسویه بدهی ها و بدهی ها
برنامه ریزی، بودجه بندی شرکت ها و پیش بینی
در چشم انداز پویای مالی امروزی، تسلط بر هنر بودجه بندی کسب و کار برای متخصصان مالی ضروری است، خواه شما یک برنامه ریز مالی شخصی یا یک تحلیلگر مالی شرکتی باشید. بودجه بندی سنگ بنای برنامه ریزی مالی موثر را تشکیل می دهد و یک نقشه راه استراتژیک برای دستیابی به اهداف مالی ارائه می دهد. بودجهها چه برای امور مالی شخصی و چه برای عملیات شرکتی، بهعنوان ابزار ارزشمندی عمل میکنند که تصمیمگیری مالی و مدیریت هزینه را هدایت میکنند.
بودجه بندی کسب و کار چیست؟
بودجه در هسته خود وسیله ای است که برای برنامه ریزی و اداره فعالیت های تجاری استفاده می شود. بودجه تجاری یا شرکتی بیش از یک قرن است که وجود دارد. بودجه شرکتی تخمین جامعی از میزان هزینه ها و درآمدهای یک کسب و کار برای یک دوره مالی معین است. بسیاری از اوقات، مردم به بودجه از نظر هزینه فکر می کنند، اما این تنها بخشی از بودجه است. هر بودجه تجاری شامل راهنمایی درآمد و برآورد هزینه خواهد بود که هر کدام از نتایج تاریخی که برای مفروضات مربوط به آینده تعدیل شده اند، مشتق شده اند. بودجه اولویت اصلی بخشهای مالی است و هر کسبوکاری تا حدی به بودجه نیاز دارد تا بتواند کارآمد باشد.
انواع خدمات مالی ارائه شده در داراکو
مدیریت پول و سرمایه در گردش
شرکت ها در مورد سرمایه در گردش به طور کامل از پتانسیل و فرصت ها استفاده نمی کنند، به طوری که در بیشتر موارد منجر به نقدینگی بیشتر و ریسک کمتر می شود. با توجه به اقتصاد خوب و نرخ بهره پایین در سالهای اخیر که نقدینگی کافی را فراهم میکرد، شرکتها توجه چندانی به مدیریت پول و سرمایه در گردش نداشتند، اما از زمان شیوع بیماری همهگیر، وضعیت نقدینگی برای بسیاری از شرکتها به شدت تغییر کرد و ایمن سازی را ضروری کرد.
سرمایه در گردش چیست؟
سرمایه در گردش یک رقم کلیدی در حسابداری ترازنامه است و برای تجزیه و تحلیل نقدینگی یک شرکت استفاده می شود. سرمایه در گردش نشان دهنده تفاوت بین دارایی های جاری و بدهی های جاری است.
ارزش سرمایه در گردش باید بیشتر از صفر باشد. سرمایه در گردش مثبت نشان می دهد که تمام دارایی های ثابت و بخش هایی از دارایی های جاری با سرمایه بلندمدت تامین مالی شده اند. این رویکرد از قانون به اصطلاح ترازنامه طلایی پیروی می کند: دارایی های ثابت و دارایی های جاری بلند مدت توسط سرمایه بلندمدت تامین مالی می شوند. سرمایه در گردش باید دارای نسبت 2:1 بین دارایی های جاری و بدهی های جاری باشد.
مشاوره مدیریت مالی
مشاوره مالی خدماتی است که توسط مشاوران مالی معتبر به شرکت های بزرگ، سازمان های دولتی و مشتریان فردی ارائه می شود. نقش مشاور مالی ارائه نظر تخصصی و مستقل در مورد طرح یا تصمیم تجاری پیشنهادی است. دو نوع اصلی مشاوره مالی وجود دارد: تجاری و شخصی.
شرکت هایی که به تخصص در حسابداری، مالی، بیمه و سایر جنبه های مالی نیاز دارند، یک مشاور مالی تجاری استخدام می کنند. مشتریان انفرادی از خدمات مشاوران مالی برای مدیریت سرمایه گذاری ها، دارایی ها و برنامه های مالی بلندمدت خود استفاده می کنند. مهارت های مورد نیاز برای این دو نقش و همچنین انتظارات مشتری کمی متفاوت است
نقش مشاور بررسی طرح پیشنهادی و شناسایی نقاط قوت و ضعف است. همچنین از آنها انتظار می رود در مورد مدیریت ریسک، مقررات دولتی معلق، روندهای صنعت و دوام طولانی مدت مشاوره ارائه دهند.
این نوع کار نیاز به پیشینه ای در زمینه حسابداری، مالی، بیمه و مدیریت بازرگانی دارد. مشاوران معمولاً قبل از تبدیل شدن به یک مشاور، ده تا پانزده سال تجربه عملی در طیف گسترده ای از موقعیت های مرتبط دارند. این تجربیات به ارزش و دیدگاه می افزایند.
مشاوره مالی شخصی معمولاً خدماتی است که توسط افرادی با منابع مالی قابل توجه و سبد سرمایه گذاری پیچیده مورد نیاز است. این خدمات شامل مشاوره سرمایه گذاری، برنامه ریزی مالیاتی، مدیریت درآمد، ارزیابی ریسک و برنامه ریزی بلند مدت است. این مسائل باید به طور فعال توسط یک متخصص مدیریت شود تا حداکثر سود را با کمترین میزان خطر ممکن به دست آورد.
تهیه طرح توجیهی
طرح مالی سندی است که کسبوکارها از آن برای جزئیات و مدیریت امور مالی خود، اطمینان از تخصیص کارآمد منابع و اطلاعرسانی مجموعهای از تصمیمات استفاده میکنند، همه چیز از تعیین قیمتها، گسترش کسبوکار، بهینهسازی عملیات، برای نام بردن از چند مورد.
برنامه مالی درک روشنی از وضعیت مالی فعلی شرکت ارائه می دهد. استراتژی ها، اهداف و پیش بینی های خود را تشریح می کند. روشن می کند که آیا یک ایده پایدار و شایسته سرمایه گذاری است یا خیر. و سلامت مالی کسب و کار را در حین رشد و بلوغ نظارت می کند. برنامه های مالی را می توان در طول زمان تعدیل کرد زیرا پیش بینی ها با نتایج دنیای واقعی جایگزین می شوند و نیروهای بازار تغییر می کنند.
ارزیابی و تعریف شاخص عملکرد KPI
آیا می دانید KPI چیست؟ اگر در دنیای سازمانی هستید، این اصطلاح یا حداقل آن جمله قدیمی پیتر دراکر را شنیده اید:
“شما نمی توانید آنچه را که نمی توانید اندازه گیری کنید” مدیریت کنید.
KPI ها شاخص هایی هستند که عملکرد یک شرکت را در یک فرآیند، استراتژی یا اقدام خاص اندازه گیری می کنند. ارزیابی مداوم KPIها برای یک شرکت برای دستیابی به نتایج دلخواه خود و همچنین درک جایگاه آن و چگونگی بهبود بسیار مهم است.
در این مقاله، در مورد اینکه KPI چیست، تفاوت بین شاخصها و معیارها و نحوه تعریف شاخصها برای ارزیابی عملکرد کسبوکار بیشتر خواهید آموخت.
KPI چیست؟
KPI چیست؟
KPI مخفف Key Performance Indicator است.
آنها شاخص ها یا مقادیر کمی هستند که می توانند اندازه گیری، مقایسه و ردیابی شوند تا فرآیند و عملکرد کار در استراتژی های تجاری را اندازه گیری کنند. این به شما امکان می دهد نتایج را با اعداد اندازه گیری کنید و تصمیمات خود را به جای احساسات و حدس و گمان بر اساس ورودی واقعی قرار دهید.
اما حقیقت این است که فناوری تقریباً هر فرآیندی را میتواند اندازهگیری کند، اینطور نیست؟ چند نفر از وب سایت شما بازدید کردند، کدام تامین کنندگان مقرون به صرفه تر هستند، کدام کارمندان سازنده و کارآمدتر هستند.
نکته این است که بهترین شاخص های کلیدی چیزی فراتر از معیارها هستند. آنها اعداد و نسبت های بسیار ارزشمندی برای استراتژی ها و رقابت کسب و کار شما هستند.
با تعیین اهداف استراتژیک، مدیریت می تواند تعریف کند که کدام فرآیندها باید اندازه گیری شوند و چگونه انجام می شود. KPIها علاوه بر اندازه گیری، باید قادر به ایجاد بینش برای بهبود مستمر کسب و کار شما باشند.